پارچه فلامنت تترون ترگال

  • ۰
  • ۰

موارد استفاده از ترگال و کجراه، از دوخت فرم مدرسه ای و ادارات تا دوخت روپوش های بیمارستانی و آزمایشگاهی، متغیر است..

 

این پارچه در بخش های درمانی و آزمایشگاهی برای تهیه لباس پرستار، کارشناس آزمایشگاه، لباس بیمار، لباس خدمه، روتختی بیمارستان، پرده و… مورد استفاده قرار می گیرد. محیط های درمانی به دلیل وجود عوامل عفونی و گاهی مواد شیمیایی به شدت آلوده هستند. لباس هایی که در محیط های بیمارستانی و آزمایشگاهی پوشیده می شوند، علاوه بر اینکه باید نسبت به عوامل شیمیایی مقاوم باشند، باید به راحتی نیز شسته و ضدعفونی شوند.
معمولا برای این مشاغل، رنگ سفید آن خریداری و تولید می‌شود.
استفاده از پارچه ترگال و کجراه جهت تهیه فرم مدارس 
انواع ترگال و کجراه ویسکوز از بهترین پارچه های مخصوص لباس فرم مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف هستند که کارخانجات نساجی متعددی این پارچه ها را با رنگبندی‌های بسیار متنوع تولید می‌کنند.
به دلیل دوام و ضخامت بیشتر کجراه به نسبت پارچه ترگال، معمولا برای دوخت لباس فرم مقاطع راهنمایی، دبیرستان و دوخت شلوار های پسرانه از رنگبندی مختلف کجراه استفاده می‌شود.
این پارچه ها دارای جنسی مستحکم هستند که به سادگی چروک یا ساییده نمی شوند، بنابراین جنسی مناسب جهت دوخت فرم مدارس دارند. از آن جایی که دانش آموزان ساعات طولانی در روز را در محیط آموزشی سپری می کنند لباسی که طی این ساعات به تن دارند باید علاوه بر استحکام، دارای قابلیت تبادل دما نیز باشد..
استفاده از پارچه ترگال و کجراه در بخش صنعتی
برای مصارف صنعتی عمدتا از پارچه کجراه استفاده میشود، لباس های پرسنلی و فرم کارکنان ارگان ها و کارخانجات گوناگون از انواع کجراه تهیه می‌شوند که برای چنین مشاغلی از هر سه مدل کجراه متناسب با نوع شغل بهره می‌گیرند. مشاغلی که با آتش یا گرمای زیاد سر و کار دارند، نیازمند پوشاکی هستند که علاوه بر خنک بودن پارچه، از دوام بالایی در برابر دمای بالا برخوردار باشند. برای مثال لباس فرم کارکنان شرکت‌های نفت و گاز، کارکنان پمپ بنزین، مشاغلی همانند جوشکاری و … از پارچه های کتان دوخته می‌شوند.همچنین برای مشاغلی مانند لباس‌های فرم شهرداری، پرسنل کارخانجات و … از انواع کجراه فلامنت و ویسکوز استفاده می‌کنند